FAQs - ofte stillede spørgsmål...

Hvad kan jeg blive behandlet for?

En sundheds- eller behandlingsforsikring dækker behandling for en række sygdomme, lidelser og skader. Vil du vide mere, om dine muligheder for undersøgelse og behandling kan du læse mere i vores gældende forsikringsbetingelser - KLIK HER. Du kan også med fordel kontakte vores sygeplejersker på tlf. 6520 2120.

Hvordan bruger jeg min forsikring?

Før vi kan godkende og henvise dig til undersøgelse eller behandling, skal vi behandle din sag. Derfor skal du altid udfylde en skadeanmeldelse - ved nogle behandlingsformer skal du også sende os en henvisning på dit behov for behandling. Det kan din egen læge eller speciallæge hjælpe dig med. Du udfylder let en elektronisk skadeanmeldelse her - eller ved at ringe til os på tlf. 6520 2120.

Vi gør venligst opmærksom på, at du først kan få dækket behandling samt starte dit udrednings- eller behandlingsforløb EFTER vi har godkendt din skadeanmeldelse.

Skal jeg have en henvisning fra min læge?

Du skal ved nogle behandlingsformer have en henvisning fra din egen læge. Den hjælper os med hurtigt og præcist at udpege den undersøgelse eller behandling, som passer til dine behov. Læs mere om dit behov for henvisning - KLIK HER

I forbindelse med akut fysioterapi eller kiropraktik, kan du vente med at indsende anmeldelsen til efter første behandling - dog senest 14 dage efter, den har fundet sted. Udfyld din skadeanmeldelse og vedhæft din henvisning - KLIK HER.

Hvor lang tid går der, før jeg får svar på min anmeldelse?

Vi behandler altid din anmeldelse inden for 1 - 2 arbejdsdage - fra vi har modtaget den. Herefter sender vi dig et skriftligt svar. Har du oplyst din email-adresse, sender vi svaret til dig som e-mail.

Hvilke skader, sygdomme og lidelser kan jeg få dækket?

Vores dygtige sygeplejersker behandler altid din sag ud fra din lægehenvisning - og det er altid vores gældende forsikringsbetingelser, der afgør om vi dækker din skade, sygdom eller lidelse. Har du brug for en konkret vurdering af dækning i forbindelse med specifikke lidelser, sygdomme eller skader, beder vi dig kontakte én af vores dygtige sygeplejersker i skadecenteret.

Kan jeg begynde i behandling, inden jeg får svar?

Du kan først starte din behandling, når vi har godkendt din skadeanmeldelse. Heldigvis tager det kun 1-2 hverdage at behandle en skadeanmeldelse. Du udfylder hurtigt og let din skadeanmeldelse her.

Kan I selv downloade min lægehenvisning - fx fra henvisningshotellet?

Forsikringsselskaber har desværre ikke adgang til henvisningshotellet - og derfor heller ikke os. Du kan i stedet kontakte din læge og få en kopi af henvisningen, eller bede lægesekretæren om at sende henvisningen til os.

Gerne på vores EAN-nr. 5790001986773 / fax 6520 2121 / webskade@behandlingsgaranti.dk

Mit tidligere forsikringsselskab krævede ikke en lægehenvisning. Hvorfor gør I?

Vi kræver lægehenvisning fordi det er lovpligtigt (jf. ligningsloven § 30), men også for at sikre, at du får den korrekte behandling, og som sender dig hurtigst muligt tilbage til hverdagen igen.

Kan jeg også forsikre min partner og/eller mine børn?

Du kan altid forsikre din familie, hvis du selv har en sundhedsforsikring hos os. Du kan tilmelde din ægtefælle/samlever og børn direkte her på hjemmesiden - KLIK HER 

For nærmere information om prisen for dækning af din ægtefælle/samlever, beder vi dig kontakte os på tlf. 6520 2120. Når både du og din partner er forsikret hos os, dækker vi automatisk alle jeres børn under 21 år - uden meromkostninger. Dækningen omfatter "dine, mine og vores børn" samt pleje- og adoptivbørn - uanset om de bor hjemme eller ej.

Hvor lang tid er mit barn dækket af min forsikring?

Børn er automatisk dækket via forældrenes forsikring, hvis begge forældre har en sundheds- eller behandlingsforsikring hos os. Børnene er dækket indtil den dag, de fylder 21 år. Dvs. at den sidste dag, dit barn er dækket, er dagen inden, det fylder 21 år. Herefter kan dit barn tegne vores ungdomsforsikring - Mølholm Junior - til en fordelagtig pris. Læs mere - klik her

Jeg har før haft en sundhedsforsikring - har jeg så stadig 6 mdr. karens?

Hvis du tidligere har haft en sundhedsforsikring hos et andet selskab og flytter til Mølholm Forsikring uden et slip imellem de to forsikringer, kan du få overført din anciennitet. Den anciennitet du har opsparet hos det tidligere selskab, modregner vi i dine 6 måneders karens.

Bliver mine transportudgifter dækket?

Når du er godkendt til behandling, kan du få tilskud til dine transportudgifter til privathospitaler og klinikker. De første 25 km. hver vej betaler du selv - resten betaler vi. Befordringsgodtgørelsen afregnes efter statens laveste kilometertakst (jf. ligningsloven § 9,4). Læs mere - klik her

Jeg vil gerne opsige min forsikring. Hvad skal jeg gøre?

Du skal altid opsige din forsikring skriftligt. Det gør du ved at sende en e-mail til:

Virksomhedsaftaler: info@behandlingsgaranti.dk
Private forsikringer: opsigelser@behandlingsgaranti.dk

Virksomhedsaftaler samt ægtefælle/samleverforsikringer kan opsiges med tre måneders varsel inden et hovedforfald (datoen hvorfra sundhedsforsikringen kan fornyes).

Private behandlingsforsikringer kan opsiges med et varsel på løbende måned + en måned mod et gebyr på 500 kr. Hvis opsigelsen sker med tre måneders varsel inden et hovedforfald, pålægges der ikke gebyr.

 

Sundhedsforsikring til erhverv

LÆS MERE

Privat Behandlingsforsikring

LÆS MERE