Din guide til Mit Mølholm

Har du spørgsmål til Mit Mølholm, og hvordan du bruger det? Muligvis finder du svaret her, hvor vi har listet en række nyttige informationer – og hjælp til nogle af de punkter, som for enkelte kunder kan give udfordringer

Mit Mølholm er vores nye selvbetjeningssystem, hvor du som kunde har mulighed for at logge ind med dit NemID og anmelde en skade samt sende os en besked. Herunder finder du nogle korte fakta og guidelines omkring Mit Mølholm – samt lidt hjælp og info, hvis du oplever problemer.

Hvad kan jeg på Mit Mølholm?

Mit Mølholm er dit selvbetjeningssystem, hvis du er forsikret hos os. Indledningsvist har du adgang til at:

  • Anmelde dit behandlingsbehov
  • Modtage post og breve fra os (bl.a. svar på dine anmeldelser)
  • Sende os en besked og relevante dokumenter
  • Se og redigere dine kontaktoplysninger

Vi arbejder løbende på udvikling af systemet. Du vil derfor løbende opleve, at nye funktioner kommer til – til gavn for dig og dit overblik over din forsikring.

Hvordan logger jeg på Mit Mølholm?

Du finder link til Mit Mølholm på molholmforsikring.dk eller ved at skrive privat.molholmforsikring.dk i din browser. Den første side du møder er login-siden, hvor du skal have dit NemID klar. Har du ikke NemID, kan du bestille det hos Nets - www.nemid.nu/dk-da/

Husk, at du kan hente dine NemID-koder via Nets´ NemID-app. Den kan downloades i både Appstore og Google Play Store.

Hvordan anmelder jeg for mit barn?

Ønsker du at anmelde en skade for dit barn, skal dette også ske via enten Mit Mølholm eller telefonisk (sidstnævnte kræver efterfølgende indsendelse af samtykkeerklæring).

Er dit barn over 15 år, skal barnet selv logge ind med sit NemID. For børn under 15 år kan du anmelde via dit eget login til Mit Mølholm. I anmeldelsen kan du vælge, at du vil anmelde for et barn.

Vær dog opmærksom på, at anmelder du for dit barn, så kan vi desværre ikke pt. sende dig informationer omkring anmeldelsen (fx kopi af anmeldelsen, svar på anmeldelsen osv.) i dit Mit Mølholm. Svar på anmeldelsen sendes derfor til din eboks, hvor det vil være tilgængeligt dagen efter, vi har sendt det.

Hvad sker der, første gang jeg logger ind på Mit Mølholm?

Første gang du logger på Mit Mølholm, vil du blive bedt om indtaste dit CPR-nr. Det sker for at vi kan finde dine informationer i vores systemer.

Enkelte kunder oplever desværre, at de ikke kan se tekstfeltet, hvor de skal indtaste deres CPR-nr. Dette skyldes, at visse skærme ikke gengiver farverne på tekstfeltet optimalt. Men der er heldigvis en hurtig og let løsning på dette.

Klikker du under teksten ”Indtast CPR-nummer her (format: xxxxxx-xxxx)”, aktiveres tekstfeltet, og du vil kunne indtaste dit CPR-nr. og logge ind.

Jeg har udfordringer med at logge ind

For at sikre dine persondata bedst muligt kræver indlogning på Mit Mølholm NemID. Oplever du udfordringer med at logge ind, er der et par ting, som vi gerne vil bede dig gøre, før du kontakter os.

Opdatér din browser
For at vi kan tilbyde dig den bedst mulige sikkerhed, har vi bygget Mit Mølholm efter de bedste IT-standarder. Det kan dog i visse tilfælde betyde, at du kan have problemer med at logge ind, hvis du benytter en platform (mobil, tablet, pc) med en ældre browser.

Vi anbefaler derfor, at du altid holder dine platforme opdaterede med de nyeste browsere. Det er til gavn for din egen IT-sikkerhed. Fx anbefaler vi, at du som minimum anvender Internet Explorer 11, da du ellers vil opleve problemer med at logge ind.  

Rens dine browser for cookies
Prøv indledningsvist at rense dine cookies i din anvendte browser. Herunder finder du links til, hvordan du fjerner cookies i nogle af de mest anvendte browsere.

Safari (https://support.apple.com/da-dk/guide/safari/manage-cookies-and-website-data-sfri11471/mac)

Opera (http://help.opera.com/Windows/9.51/da/cookies.html) Chrome (https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=da&ref_topic=7438325)

Firefox (https://support.mozilla.org/da/kb/slet-cookies-fjerne-oplysninger-fra-websteder?redirectlocale=en-US&redirectslug=Deleting+cookies#w_sacdan-sletter-du-cookies-fra-et-enkelt-websted))

Internet Explorer (https://support.microsoft.com/da-dk/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies)

Jeg har uploadet en henvisning til min anmeldelse
- men jeg kan ikke åbne den i Mit Mølholm

Når du uploader en lægehenvisning til os, lægger vi den på din sag. I Mit Mølholm kan du under "Mine anmeldelser" klikke på "Se relaterede dokumenter". Her vil det fremgå, om der er tilknyttet en lægehenvisning på din sag.

Vær venligst opmærksom på, at du pt. ikke kan åbne og se lægehenvisningen, som har du uploadet til os.    

Kan I hente min lægehenvisning via REFHOST?

Som forsikringsselskab kan vi desværre ikke hente din lægehenvisning, hvis den ligger på REFHOST. På din skadeanmeldelse kan du angive, at den ligger på REFHOST - men det er udelukkende en information, som vi videreformidler til vores behandlingspartnere.  

Jeg har uploadet en fuldmagt/samtykke - men det fremgår ikke af Mit Mølholm

Det er desværre pt. ikke muligt at se uploadede fuldmagter/samtykker i Mit Mølholm.

 

Opdateres løbende...

Sundhedsforsikring til erhverv

LÆS MERE

Privat Behandlingsforsikring

LÆS MERE